آرشیو خرداد ماه 1401

معرفي خدمات امداد خودرو آزمون

در صورت خرابی خودرو در جاده چه باید کرد؟

۴ بازديد

بعداز خرابی خودرو چه باید کرد

 

اصولا زمانی که تعطیلاتی پیش رو دارید، خود را برای سفر آماده و مقدمات آن را فراهم می کنید و مطمئن شوید همه چیز به خوبی پیش می ‌رود؛ اما ممکن است دراین بین یک اتفاقی رخ دهد، به خصوص اگر خودروی خود را به طور منظم نگهداری و سرویس نکرده باشید.

خرابی خودرو احتمالاً یکی از بدترین ترس ‌های هر راننده ای در یک سفر است، اما مقداری آمادگی و دانش می ‌تواند تا حدودی ترس را کم کرده و شما را تا حد امکان سریع و بدون دردسر در مسیر خود قرار دهد. خرابی خودرو در طول سفر اگرچه بدشانسی محسوب می شود اما در صورت دسترسی راحت به امدادگران خودرو می تواند خاطره انگیز هم باشد.

برای آشنایی بیشتر با کیفیت روغن موتور و تاثیر آن بر عمر خودرو اینجا را بخوانید.

اقدامات ایمنی در صورت خرابی خودرو

در صورت خرابی پیش بینی نشده خودرو در جاده  راننده مکلف است ابتدا آن را از مسیر عبور و مرور بیرون برده و در محل مناسبی که موجب سد راه و مزاحمت برای وسایل نقلیه دیگر و پیادگان نباشد، متوقف سازد. در این موارد که امکان انتقال خودرو به محل مناسب مقدور نیست در صورت نبودن نور کافی برای آگاه ساختن رانندگان دیگر علائم ایمنی باید به ترتیب زیر در محل قرار گیرد :

  • در بزرگراه یا آزادراه علائم باید در فاصله 150 متری وسیله نقلیه از کار افتاده قرار بگیرد
  • سرپیچ یا تپه علائم باید در200متری قرارداده شود تا وسایل نقلیه دیگر ازفاصله مناسب متوجه خطر شوند
  • درصورت توقف وسیله نقلیه درکنار و بیرون سطح راه توقف نماید به طوری که کناره وسیله نقلیه مماس بر حاشیه سواره رو باشد و نور کافی از فاصله 150 متری وجود نداشته باشد، راننده مکلف است چراغ های کوچک جلو و خطر عقب وسیله نقلیه را روشن نگه دارد.
  • چنانچه چراغ های کوچک خراب شده باشد باید چراغ های بزرگ را با نور پایین روشن کند
  • در صورت کافی بودن روشنایی محل اگر وسیله نقلیه ای در راه از کار بیفتد و روشنایی محل کافی باشد و نیازی به چراغ و مشعل نباشد، راننده باید در فاصله 70 متری جلو و عقب خودرو مثلث های شبرنگ متساوی الاضلاع از نوع علامت احتیاط را قرار دهد.

 

 گاهی مشکلات و خرابی خودرو در جاده آنچنان پیچیده است و نیاز به ادوات بیشتری دارد که امداد خودرو هم نمی تواند تعمیر را در همان جاده انجام دهد. در اینصورت با تماس با یک خودروی یدک کش و درخواست کمک آن ها خودروی شما را به محل مورد نظرتان می رسانند و می توانید آن را به یک تعمیرگاه مجهز برسانید و مشکل خودرو را رفع نمایید.

نکات مهم درزمان یدک کشی  خودرو

روی یدک و هر نوع وسیله نقلیه ای که وسیله نقلیه دیگری را می کشد باید یک پرچم سفید به ابعاد حداقل 50 سانتی متر طوری نصب شود تا رانندگان دیگر از دو طرف جاده بتوانند آن را مشاهده کنند.

یدک یا هر وسیله نقلیه ای که با وسیله نقلیه دیگری کشیده می شود باید با وسایل اطمینان بخشی که خطر باز شدن یا گسستن یا شکستن نداشته باشد طوری متصل شود که هنگام یدک کشی با کاهش سرعت وسیله نقلیه یدک کش، فاصله اولیه حفظ گردد.

در هر حال هر وسیله نقلیه ای که کشیده می شود باید یک راننده دارای پروانه مجاز رانندگی هدایت آن را بر عهده گیرد. وسیله نقلیه ای که به وسیله جرثقیل با جدا کردن محور یا محور هایی از زمین کشیده می شود از شرط داشتن راننده مستثنی است.

در صورتی که به مشهد سفر کرده اید و به هر دلیلی خودرویتان قادر به ادامه مسیر  نیست می توانید با تماس با امداد خودرو مشهد آزمون سریعا مشکل خود را رفع نمایید. امداد آزمون بهترین گزینه ایست ک میتوانید انتخاب کنید. خدمات این مجموعه عبارتنداز:

  • امدادرسانی ۲۴ ساعته
  • استفاده از تعمیرکاران خودرو باتجربه
  • پشتیبانی خدمات مشتریان
  • شفافیت در هزینه‌ ها
  • حمل خودرو تا تعمیرگاه با یدک کش مشهد
  • خدمات جامع و باکیفیت
  • صرفه جویی در زمان

در صورت نیاز به خدمات امداد خودرو مشهد، تنها کافیست با کارشناسان امداد خودرو آزمون تماس بگیرید، در کوتاه ترین زمان ممکن در کنار شما خواهند بود.

امداد خودرو آزمون با بیش از یک دهه ارائه خدمات امداد جاده ای در 7 روز هفته و بصورت 24 ساعته به ساکنین و مسافرین در تمام مناطق مشهد انواع خدمات امدادی همچون تعمیر در محل، جابجایی انواع خودرو با یدک کش و کفی خودروبر، ارسال مکانیک سیاردر مشهد، امداد باتری، پمپ بنزین سیار و پنچرگیری سیار برای انواع خودرو را با بالاترین کیفیت ممکن و بر اساس نرخ مصوب اتحادیه ارائه می دهد.